buurvrouw plus

Hihi, gisteravond Nieuwsuur gezien? Ik ook, maar omdat ik niet direct vanaf het begin had ingeschakeld dacht ik even dat ik naar Jiskefet zat te kijken. Bulderend van het lachen keek ik hoe gemeente Gemert haar experimentele roodharige buurvrouw-plus introduceerde. Enthousiast vertelde de burgervader nu eindelijk verlost te zijn van het ellendige Jeugdzorg want vanaf nu zou het allemaal veel goedkoper kunnen en bovenal veiliger! Een roodharige gediplomeerde borderliner temidden in een forse identiteitscrisis introduceerde zichzelf als dé buurvrouw-plus van het ongelukkige dorpje Gemert. ‘Eigenlijk ben ik een gewone buurvrouw, maar dan met speciale bevoegdheden’.. vertelde ze onsmakelijk. Ter hoogte van dit stuk lag ik naast de bank van het lachen maar pas echt tegen een flauwte zat ik toen een collega buurvrouwpluseerstelijnsdorpsonderssteuner in alle oprechtheid vertelde dat haar onderbuikgevoel haar meest krachtige instrument zou worden. Zij zou met haar onderbuik de psychiatrische, criminele, mishandelde en/of misbruikte dorpelingen weer terug in hun energie kunnen brengen!

WHOEHAHAHOEHAHA! wat had ik dit graag samen gekeken met mijn goede vriendin Lydia, ik denk dat we tot diep in de nacht huilend van het lachen over mijn tuinhekje hadden gehangen.

Terwijl onze kinderen afreizen naar Syrie om een waar bloedbad aan te richten en kinderen in het gniep seksueel worden misbruikt.Terwijl partner, eer- en kindergeweld in menig op het oog liefelijk gezinnetje meer schering dan inslag is, introduceren we de buurvrouw-plus! Een buurvrouw die niet het niet moet hebben van kennis, maar van haar onderbuikgevoel! De buurvrouw-plus ook die natuurlijk alleen maar op de koffie komt wanneer er een deur open gaat. De buurvrouw-plus die -omdat ze in dezelfde wijk woont- vast geen ‘bevriende’ ouders tegen het hoofd zou willen stoten. De buurvouw-plus ook, die met het merendeel van haar buurtgenoten op school heeft gezeten, gezamenlijk in sportbesturen zit, of samen in de ouderraad. Ja, dat zal het voor Jeroentje allemaal een stuk veiliger maken. En o jee..en wat te denken van een gezellig huisbezoekje aan de zwakbegaafde, antisociale en agressieve bewoners van nummer 10 met hun pasgeboren babytje? Het aftellen is begonnen, in welke gemeente gaat het eerste kindje sterven? Als ik niet beter zou weten had ik gedacht dat IS hier achter zit, al verwachtte ik hen eerder in de buurt van een kerncentrale. Toegegeven als zij dit hadden bedacht hadden we het een ludieke, maar desalniettemin terroristische aanslag gevonden op ons aller gevoel van veiligheid. Maar als dit allemaal kan, en als we écht willen bezuinigen, stel ik voor dat we de heren uit politiek Den Haag ook eens gaan vervangen door een groepje vrijwilligers.

Geef een reactie