Dankzij de komst van vluchtelingen uit Syrië maken Nederlandse mannen zich massaal druk over dreigend ‘seksueel misbruik’ van vrouwen. Ik wist niet wat ik hoorde! Bezorgde vaders vertellen bang te zijn dat hun geliefde moeders, echtgenoten en dochters vanaf heden zullen worden nagefloten op straat of zelfs verkracht! Toen ik deze berichtgeving hoorde barstte ik in krokodillen tranen uit. Wat een geweldige ontwikkeling! Het duurde misschien even, maar vanaf vandaag komen onze mannen eindelijk in opstand!

Ik zeg ‘eindelijk’ want nooit eerder in de geschiedenis hoorde ik hen zo hartstochtelijk opkomen voor de veiligheid van vrouwen en meisjes op straat. In een tijdgeest waarin sportclubs onveilig werden gemaakt, kerken ontheiligd, parken en bossen schimmige oorden werden en menig meisje al op jonge leeftijd leerde nooit, maar dan ook nooit! alleen door een onverlichte fietstunnel te rijden. Door de eeuwen heen leerde zo ongeveer iedere vrouw op Nederlandse bodem dat je beter niet in je eentje in het donker buiten kunt zijn, zeker niet een meisje met een jeugdige uitstraling. Dat uitgerekend hun vaders, broers, zonen en neven nu opkomen voor het recht van onze moeders, echtgenoten en dochters ontroert me diep.

Het zijn de stoere mannen die gisteren nog in weer en wind op bouwplaatsen naar andermans dochters floten. Jongens die in discotheken ongevraagd in billen knepen. Jochies die in kelderboxen het zelfbeeld van menig pubermeisje aan flarden neukten. Scholieren die andermans zusjes aanspraken als Breezersletjes. Brullers die bij het passeren van een mooi meisje in groepsverband “TIETEN!” riepen en wanneer het meisje aangaf dit niet fijn te vinden, er snel KUTHOER! achteraan schreeuwden. Het waren de knakkers die strak bleven filmen wanneer ze getuigen waren van een agressieve aanranding. Dat juist die mannen, of tenminste een deel daarvan, nu vrezen dat vluchtelingen zich mogelijk seksueel zullen gaan misdragen is een geweldige bijvangst van het hele vluchtelingendrama.

Ik heb een ui nodig want mijn tranen stollen van ingehouden woede.

Zelfs de koorknaapjes die zich ieder weekend met een brallende R ongevraagd en in beschonken toestand in menig BH’tje laten ploffen. De plattelanders die zich na het bezoeken van een zuipkeet in een hooiberg seksueel opdringen. Religieuzen die na een zaadlozing de kracht van het eigen geslachtsdeel het werk van de duivel noemen. Het ontroerd me diep. Het raakt me dat mannen die doorgaans van mening zijn dat een verkrachte vrouw haar verkrachting zelf heeft uitgelokt als ze te kort gekleed gaat, zich nu druk maken over de veiligheid van onze dochters.

Volgens de Nationaal rapporteur mensenhandel en seksueel geweld tegen kinderen, werden er gisteren in Nederland jaarlijks 61.000 kinderen seksueel misbruikt! Ik herhaal: 61.000 kinderen misbruikt!! Het bleef oorverdovend stil. Één op de twintig meisjes in Nederland wordt hard en bruut verkracht! Geen haantje die er naar kraaide. En hoe ik ook google, nooit zag ik een Facebook-actie. Dat het overgrote deel van de meisjes en vrouwen in Nederland vooral schijnt te moeten vrezen voor hun eigen vader, broer, oom, neef of sportleraar vindt de gemiddelde Nederlander kennelijk doodgewoon.

Tot vandaag dan. Want vandaag komen er 140 vluchtelingen in ons dorp.

In Voorschoten opperde men onder druk van een protesterende groep bewoners om een avondklok in te voeren!? Hoewel ik daar aanvankelijk veel weerstand voor voelde ben ik nu toch volledig om. Laten we het doen! Die avondklok bedoel ik! Eigenlijk is daar helemaal niets geks aan, want sinds jaar en dag is er in heel Nederland allang een onbesproken avondklok voor meisjes, vrouwen, moeders en zelfs oma’s! Zo moest ik altijd al veel vroeger thuiskomen dan mijn broer, omdat ik een meisje was. En mocht ik s´avonds tot laat in mijn pubertijd alleen na 21.00 uur op straat als ik onder begeleiding was van iemand anders. Ook mijn oma durft na 19.00 uur en al ruim vijftien jaar, haar deur niet meer open te doen, dus kom maar op met die klok!

Maar dan wel een klok die alle mannen binnen houdt graag. Tenminste alleen als we het écht veilig willen maken voor onze dochters op straat..

