zwarte Piet afkickkliniek

In het Zuid-Hollandse plaatsje Holy Moses overwegen twee jonge ambitieuze ondernemers in een leegstaande boerderij een afkickkliniek te beginnen voor mensen die verslaafd zijn aan zwarte Piet. De ondernemers geven aan een gat in de markt te zien omdat huidige hulpverlening tot op heden ontoereikend is gebleken. Het gaat om mensen die in het dagelijkse leven (en op social media) dermate vastdraaien met betrekking tot dit specifieke onderwerp, dat zelfs hun werkgever betrokken is geraakt of dreigt betrokken te raken.

Afhankelijk van de aard en ernst kan men individueel worden geleerd beter om te gaan met verhalen die in de kwetsbare jonge jaren zijn voorgehouden en op latere leeftijd kinderfeestjes in de weg zijn gaan staan. Specifiek mikken de ondernemers op mensen die vanaf hun vijfentwintigste levensjaar nog steeds bij hoog en laag beweren dat Sinterklaas bestaat en anderen hiervan willen overtuigen. Kenmerkend voor deze doelgroep is dat zij zonder PGB-indicatie of bijzondere vermelding in de DSM4 classificatie urenlang Googlen om de werkelijke oorsprong van zwarte Piet te achterhalen. Kenmerkend is ook dat zij de minst aannemelijke uitleg het meest waarschijnlijk zijn gaan vinden.  Realistische varianten maakt hen razend, buiten zinnen, verdrietig, provocatief of angstig.

Het gaat hierbij om mensen met ernstige verander- en ontwikkelingsproblemen. Deze mensen lopen in het dagelijkse leven volledig vast omdat ze geen boodschappen meer willen doen bij de Jumbo, de Hema, de Bijenkorf, de Action, de Lidl en overige keten  waar men het kinderfeest, toegankelijk voor alle kinderen wil maken. De ergste verslaafden beweren bij voorkeur ook geen RTL programma’s meer te willen kijken en vliegen uit vaderlandsliefde principieel via Dusseldorf. Het betreft specifiek mensen die stelselmatig vragen om meer tijd om zodoende beter afscheid te kunnen nemen van hun koloniale denkpatronen.

Ben jij iemand, of ken jij zo iemand? Meldt hem of haar dan snel aan, want vol is vol!

De ondernemers geven aan daarnaast een speciaal agressiereguleringsprogramma te hebben ontwikkeld voor mensen die het fijn vinden om gedurende de Sinterklaasperiode extra zwart geschminkt de straat op te gaan met als doel het plezieren van eigen- en het belagen van andermans kinderen. In een speciaal daarvoor ontwikkeld de-radicaliseringsprogramma leren de lieden met behoud van eigenwaarde stapje voor stapje  minder schmink te gebruiken. Tijdens dit programma zal bijzonder veel aandacht worden besteed aan het verwerken van de emoties die men voelde tijdens de eerste ervaring op schoot van Sinterklaas, en na het ontvangen van de eerste nootjes uit de viltige hand van zwarte Piet.  In de volgende fase leert de cliënt onder woorden brengen hoe hij/zij omging met emoties toen hij/zij voor eerst hoorde dat Sinterklaas niet bestond. In de laatste en afsluitende fase van deze training wordt er in een familieopstelling verder uitgekristalliseerd door wie van de gezinsleden hij/zij zich het meest bedonderd heeft gevoeld. Aan het einde van dit programma zou men volgens de ondernemers in staat moeten zijn emoties en gedachten ten aanzien van het Sinterklaas onderwerp zonder impulsdoorbraken onder woorden kunnen brengen.

Het tweetal denkt daarnaast ook in een speciale gezinsbehandeling te kunnen voorzien, waarbij de partner en kinderen van de cliënt worden betrokken. Het probleem van één gezinslid zou niet los gezien kunnen worden van de rol van de overige gezinsleden, zo meent het behandelduo. Het uiteindelijke doel is dat gedragsproblemen van de cliënt zijn verminderd en de ongeboren kinderen van het gezin weer namen zullen dragen  als Sylvana, Dieuwertje, Anouk, Anousha, Sunny, Jeffrey,  Quincy of Sophie. Ook zou aan het eind van de gezinsbehandeling de cliënt goed in staat moeten zijn een leuk kinderfeest te organiseren waarbij niet langer gebruik gemaakt hoeft te worden van een koloniaal construct met hedendaagse racistische trekken.  Wanneer dit het geval is, is het trauma volledig verwerkt en zal de cursus worden afgesloten met een kinderfeestje.

Kosten van de behandeling

In overleg met diverse verzekeringsmaatschappijen is gekeken of deze behandeling(en) in aanmerking kunnen komen voor een vergoeding. Een aantal verzekeringsmaatschappijen is hiertoe bereid gevonden.  Ingewikkeld daarbij is wél  dat deelnemers die voor dit behandelaanbod in aanmerking komen zich doorgaans niet willen laten vergoeden door instanties die de doelstelling van deze behandeling onderschrijven.

Alle behandelaars van het programma zijn BIH geregistreerd waarbij wel moet worden gezegd dat BIH staat voor:  Blackface Is History.

7 comments

  1. Ik zoek mensen die goed geargumenteerd tegen Zwarte Piet zijn. Dit voor een website die binnenkort online gaat. http://www.RechtbankNederland.nl
    Deze site gaat openen met de aanklacht tegen Zwarte Piet en Sint.
    Ik zoek mensen die een goed betoog kunnen houden dat niet langer is dan 1 minuut. (PublieksPleiters) en dit zelf kunnen opnemen op een videobestand.
    Contactgegevens staan op de site.
    Daarnaast zijn we nu bezig met de selectie van de hoofdadvocaat. Dit wordt een team van 2 personen en vertegenwoordigen de aanklagers bij al de 4 zittingen. Deze personen kunnen wij in onze studio opnemen eventueel.
    Deze advocaten gaan ook de inzendingen van de filmpjes van de publiekspleiters selecteren voor de rechtszitting.
    Ik kan je er meer over vertellen wanneer je contact opneemt.
    De site is wel zichtbaar maar nog niet officieel geopend.

    Geliked door 2 people

  2. Het is heel makkelijk om als een persoon met een ‘migratie-achtergrond’ van alles te bekritiseren en tradities zo te willen ombuigen dat jij er ook blij van wordt.
    Het is veel moeilijker om een positieve bijdrage te leveren…is het geen idee om gekwetste mensen de sinterklaasliedjes te laten herschrijven op zo een manier dat ze er zelf blij van worden? Blanken hebben daar vanwege hun beperkte inlevingsvermogen niet zoveel talent voor. Is dat geen leuke en positieve bijdrage? Het lijkt me dan leuk als Trafassi ze dan op cd uitbrengt.
    Wellicht dat men dan daarna de dikke van Dale kan doorwerken om alle kwetsende uitdrukkingen en gezegdes uit onze taal te laten verwijderen. Apetrots kan je natuurlijk niet achteloos meer zeggen en zo zijn er legio kwalijke taaluitingen.

    Geliked door 1 persoon

Geef een reactie